8 Ağustos 2011 Pazartesi

TRGamer, Hitman Absolution Röportajı - Oyun Türkçe Altyazı Olacak!

NOT: 8 Ağustos 2011 tarihinde TRGamer'da yayınlanan röportajımdı. Bu röportaj ile ilk kez Hitman: Absolution'un Türkçe altyazı seçeneği ile piyasaya geleceğini duyurmuştum. TRGamer kapandığı için röportajın tamamını buradan paylaşıyorum.
TRGamer olarak sizlere birçok röportaj sunduk ve sunmaya da devam ediyoruz. 2012 senesi içinde piyasada olması merakla beklenen Hitman: Absolution hakkında, firmadaki Türklerden Ulaş Karademir ile röportaj yaptık. Röportaj ve sorular, Türk Oyun Sektöründe, birçok röportaj da imzası bulunan Tayfun Kumaş’a aittir. Kendisi röportajı internette yayımlamadan önce, konuk yazar olarak röportajı sitemize özel olarak hazırlayarak bize hediye etmiştir. Bize olan desteğinden dolayı kendisine çok teşekkür ederiz. Röportaj yayımcısı ise Görkem Sayan’dır. Tüm hakları saklıdır. Röportaj da yeni Hitman hakkında dünya da açıklanmayan ilk bilgilerden bir kaçını duyarken, Hitman: Absolution’un Türkçe altyazı seçeneği ile geleceğini ilk defa burada duyuruyoruz. 

Keyifli okumalar. TRGAMER

Röportaj Sahibi: Tayfun Kumaş (TayfunKey) 
Kişisel Blog Adresi: www.tayfunkumas.blogspot.com
TRGamer (Tayfun Kumaş): Merhaba Ulaş Bey, öncelikle röportaj isteğimizi kabul ettiğin için teşekkür ederiz. Bize kendinizden kısaca bahseder misiniz?
IO Interactive (Ulaş Karademir): 1977 Zonguldak doğumluyum. 1995 senesi, TED Zonguldak Kolejinden mezun oldum. Daha sonra sırasıyla Uludağ üniversitesi ziraat fakültesi ve Niels Brock'ta yazılım mühendisliği okudum, 2006 yılında ise mezun oldum. Beş senedir IO Interactive de çalışmaktayım. Evliyim, eşim Danimarkalı, iki oğlum var. Şu an biri 1, diğeri 5 yaşında.  

TRGamer (Tayfun Kumaş): Oyun yapımı kariyerinize nasıl başladınız? Bu kararı almanıza neler etkili oldu?
IO Interactive (Ulaş Karademir): İlk olarak, Vestel MSX bilgisayarlar da 10 - 12 yaşları arasında kullanma kılavuzunun arkasındaki kodları yazıp değiştirmeye çalışarak başladım. Bilgisayar ve oyunlara karşı ilgim hep devam etti. Atari salonlarında çok zamanım geçmiştir. Street Fighter hastasıydım. Danimarka'ya geldikten sonra hobimi işe dönüştürmek istedim, Bunun üzerine yazılım mühendisliği okumaya başladım. 

TRGamer (Tayfun Kumaş): Bu sektöre atılmadan önce mod yapmak gibi ya da yazılım alanında başka bir deneyiminiz oldu mu? 
IO Interactive (Ulaş Karademir): Mod yapmayı hiç denemedim. Genel olarak ''Level Design''a ilgi duyanlar için tavsiye ederim. 

TRGamer (Tayfun Kumaş): Bu sektöre girmeden önce farklı bir alanda çalışmalarınız oldu mu?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Çok değişik alanlar da çalıştım. Bunlardan bir kaçını sıralamak gerekirse; Turist Rehberliği, Ziraat Müh., Satış Müdürü, Tekstil, İnşaat Ameleliği, Gazete Dağıtmak, Havaalanın da Teknik Servis vs... 
TRGamer (Tayfun Kumaş): Seneler önce ilkokul zamanımda oynadığım ve severek bitirdiğim Hitman: Codename 47 (2000), Hitman 2: Silent Assassin (2002), Hitman: Contracts (2004), Hitman: Blood Money (2006) gibi oyunların IO Interactive tarafından çıktığını hep görür haldeydim. Oyun yapımcısı olmak isteyen biri olarak, zamanında orada çalışmayı bırak bir Türk olması gerçekten hayaldi. Sizin haricinizde de firmada bir kaç Türk çalışmakta. Türkiye de gelişmemiş olan internet, yazılım ve oyun sektöründe böyle dev firmalarda sizlerin bulunması, önemli yapımlara imza atması çok büyük bir başarı. Önceden sizin için de bu kavram hayal miydi? Bunu nasıl gerçekleştirdiniz? Bu süreçte bir takım sıkıntılar yaşadınız mı? Türkiye'den ayrılırken, yabancı dil öğrenme, işi öğrenme, maddi ya da manevi ne gibi engelleri atlayıp bu derece başarılı büyük biri oldunuz? (Uzun soru oldu, umarım sıkılmazsınız)
IO Interactive (Ulaş Karademir): Şu anda firma da üç Türk çalışmakta, bir tanesi benim kardeşim Onur, Software Tester olarak çalışıyor, diğeri Hakan Abrak Danimarka doğumlu bir Türk, Lead Producer olarak çalışıyor. Lise ikinci sınıfa kadar çok başarılı bir öğrenciydim, ama o dönem çok basketbol oynamaya başladım. Üniversite sınavında o kadar başarılı olduğum söylenemez. Kolej mezunu olmak, yabancı dil bilmek her zaman avantaj sağladı. Yazılım mühendisliği okurken de her akşam dört saat ders çalıştım. Zor oldu ama insan severek yaptığı zaman pek bir problem olmuyor.

TRGamer (Tayfun Kumaş): Konuyu Hitman serisine getirmişken, 2006 dan beri yeni bir Hitman göremiyorduk. Yakında piyasaya çıkacak olan ''Hitman Absolution'' üzerinde çalışıyorsunuz. Bu oyunun yapımındaki göreviniz nedir?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Technical Producer olarak çalışıyorum, işin programlama ve teknik kısmından sorumlu kişiyim. 

TRGamer (Tayfun Kumaş): Hitman: Blood Money (2006) sonrası, Max Payne gibi efsane oyunlarda olduğu gibi Hitman'ın da 2007 senesinde sinema filmi çıkmıştı. Özellikle filmin bir kaç sahnesi İstanbul da geçiyordu. Galata Kulesi vs... Yeni oyunda ya da gelecek yapımlar da İstanbul gibi sürpriz ile karşılaşabilecek miyiz? (Son zamanlar da piyasaya çıkan 007 Blood Stone & ve bu sene sonu çıkması planlanan Assassin's Creed Revelations, belki de Crysis 3 İstanbul da geçecek olan oyunlar arasında. Hitman da da böyle durum olabilir mi?)
IO Interactive (Ulaş Karademir): Şimdiki oyunun şu an ki planında böyle bir şey yok ama ilerde neden olmasın? 
TRGamer (Tayfun Kumaş): Hitman Absolution'un hikayesinden ve özelliklerinden bahseder bilir misiniz?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Bu ''Agent 47''e ait bir hikaye olacak diyeyim yani onun hayatıyla ilgili. Fazla detaya girmeyeyim, Tore Blystad'ın röportajlarını okursanız daha fazla detaya ulaşabilirsiniz. 

TRGamer (Tayfun Kumaş): Hitman Absolution'un diğer oyunlara göre farkları ne olacak?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Hitman (Kiralık Katil) olması, diğer oyunlar da Hitman yok. Gerçek bir kiralık katil de olması gerekenler var. Hitman, zeka gerektiren bir oyun stratejik düşünmeniz gerekiyor. Düşünüp planlıyorsunuz.

TRGamer (Tayfun Kumaş): Hitman Absolution için Türkçe dil seçeneği olabilir mi? 
IO Interactive (Ulaş Karademir): Oyunun Türkçe olması için çalışıyoruz. Büyük ihtimal Türkçe altyazı olacak. Buradan ilk defa Hitman: Absolution'un Türkçe altyazı olacağını duyuralım.

TRGamer (Tayfun Kumaş): E3'teki videolarda ve diğer tanıtım videolarını ve ekran görüntülerini inceleyerek izledim. Orada yönettiğimiz karakter Ajan 47'nin bu kez barkodundaki ''110706'' numarası dikkatimi çekti. Bu 110706 nedir? Neye işaret ediyor. Spoiler olabilir mi? Ufak bir ipucu verebilir misiniz?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Bu E3'ün başlama tarihiydi, bizi yakından takip edenlere, bu sene E3'e geliyoruz demek için. (11.07.06: 06 Haziran 2011)
Image

TRGamer (Tayfun Kumaş): IO Interactive'nin bir diğer oyunlarından biri ''Kane & Lynch: Dead Men (2007)'' & ''Kane & Lynch: Dog Days (2010)'' sevilen yapımlarından biriydi. Yapımcıların oradaki tecrübeleri, Hitman Absolution'a nasıl yansıyacak?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Bu iki proje ve Hitman birbirinden ayrı olarak ilerliyordu, ama firma olarak tabi ki gerekli tecrübeleri edindik.
TRGamer (Tayfun Kumaş): Hitman Absolution'un, E3 Tanıtım videosun da banyo yapan bir bayan karakter beliriyor. Bu karakterin kim olduğu henüz belli değil. Hitman oyuncularına sürpriz olacak karakter gibi gözüküyor. Ben öyle anımsadım. Şimdiye kadar yayınlanan bilgilere göre ''Diana Burnwood'' adlı karakterin oyun boyunca bize yardım edeceği öne sürülmüştü. Bu konu ile ilgili söylemek istedikleriniz nelerdir?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Diana olduğu doğru, ama devamı sürpriz olsun. Fazla bir şey söylemeyeceğim.

TRGamer (Tayfun Kumaş): Hitman Absolution'un, oynanış süresi yaklaşık ne kadar olacak? En iyi performansı PC de mi yoksa konsollar da mı verecek? Platformlar arası bariz farklılıklar olacak mı? Oyunun ana platformu hangisi?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Oyun, ana platformu diye bir şey yok. Bütün platformlar da aynı şekilde çalışması için elimizden gelen herşeyi yapıyoruz. 

TRGamer (Tayfun Kumaş): Daha önce röportaj yaptığım yapımcıların sözlerine bakınca,  PS3'den tek şikayetçiler. PS3'e oyun yapımının zor olduğunu iddaa ediyorlar. Sizce gerçekten PS3’e oyun yapmak zor mu? Ne gibi zorlukları var?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Bu tamamen mantelite ile akalı, üç platformda da aynı şekilde test etmek çok önemli. Ayrıca programlama takımının ne kadar iyi programcılardan kurulduğu da önemli, biz IO da bu konuda bir hayli şanslıyız. Gerçekten çok yetenekli insanlar ile çalışıyoruz.
TRGamer (Tayfun Kumaş): Zorlukları sormuşken; Biz düşüncesiz gamerlar, bir oyunun zevkine bakarız, onu öldürürüz, şunu patlatırız, şu aracı süreriz, grafiklere bakarız, oynabirlik vs… Sonra ise şurası kötü olmuş, berbat, güzel, harika, mükemmel gibi de yorumlar yapmamıza rağmen, bir de kötü olan bir şeyi eleştirmez miyiz? (Bir - İki devam oyunu hariç hiç bir oyunu eleştirmedim) Yine de bu oyunların kolaylıkla yapılmadığını çok iyi biliyoruz ama aslında bu oyunlarda eğlenebilmemiz için siz oyun yapımcılarına çok büyük görevler düşüyor. Dünyanın en eğlenceli mesleği bile olsa insanı bunaltan yanı olduğuna ve sıkıntıların da beraberinde geldiğine eminim. Mesela en basitinden ben mod yaparken ufak bir hata oyunu komple bozabiliyor ve o zaman nasıl düzelteceğim, nasıl halledeceğim, bu sorun nasıl ortadan kalkacak gibi sıkıntılarla yaşıyorum. Tabii bizim mod işini oyun yapımıyla kıyaslamamak gerekir. Nitekim yakın bir kavram olsa da bizimki eklenti DLC gibi ama yinede burada bir oyun yapımcısının çektiği zorlukları anlayabiliyoruz. Yaptığımız bir modeli de oyuna aktarınca bunu ben yaptım diye olan sevinçte ayrı bir mutluluk katıyor insana... Bir de sizin gibi yüksek mevkide çalışan biri olarak bu oyunlarda ne gibi sıkıntılar, zorluklar çektiniz? Bunları bizimle paylaşır mısınız?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Oyun yapmak gerçekten zahmetli bir iş. Hem süre, hem de takımın büyüklüğü arttıkça işin zorluk derecesi de artıyor. Bütün takımın bir arada çalışması, aynı büyük bir orkestra'yı yönetiyormuş gibidir. Herkes kendi alanında uzman ama mutlaka bir araya doğru zamanda gelmesi gerekiyor. Biz geliştirme felsefesi olarak SCRUM'ı kullanıyoruz. Aslında bu soruyu oyun bitince sana uzun uzun cevaplarım.

TRGamer (Tayfun Kumaş): Boş zamanlarınız da hangi oyunları oynuyorsunuz? En son hangi oyunları bitirdiniz ya da oynadınız. Sizce en iyi platform hangisi? Bir de sizin en çok beğendiğiniz ve tercih ettiğiniz oyun türü hangisi? Hangi seriden hoşlanırsınız? (Eğer mod oynuyorsanız. GTA Turkish City (San Andreas) modunu tavsiye ederim. Benim yapımımdır, yakında GTA IV'e 2.cisini çıkaracağım)
IO Interactive (Ulaş Karademir): Genel de strategy oyunlarını seviyorum. Football Manager hastasıydım, ama 3 senedir oynamıyorum. En son uzun soluklu oynadığım, Anno 1404 ve Fallout: New Vegas. GTA'yı hiç oynamadım ama denemek isterim.
TRGamer (Tayfun Kumaş): Türkiye’de oyun yapımcısı olmak isteyen birçok genç var. Kimileri boş zamanlarında mod, yama vs. gibi oyunlara küçük eklentiler yapıyor, kimileri ise flash ya da kendi oyunlarını yapmak için çabalıyor. Türkiye’de oyun yapımcısı olmak isteyen gençlere tavsiyeleriniz ve önerileriniz nelerdir?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Bu konu da ''www.oyungelistirici.org'' adlı bir web site kurduk. Zaman zaman bende oraya girip soruları cevaplıyorum. Birçok kişiye de yardım ettim diyebilirim. Elimden geldiğince bütün soruları cevaplıyorum ya da kaynak gösteriyorum. Ayrıca oradan bana da ulaşabilirsiniz.  

TRGamer (Tayfun Kumaş): Türkiye’de ilerlemeye çalışan oyun sektörü var. Türk oyun sektörü hakkındaki düşüncelerinizi alabilir miyim? (Sobee adlı firma bunu en iyi yapanlardan)
IO Interactive (Ulaş Karademir): Son dönem de Türkiye'deki firmaları pek takip edemedim, o yüzden tam bir bilgim yok.

TRGamer (Tayfun Kumaş): Yirmiye yakın soruyu geride bıraktık, en iyisi ben daha fazla sormadan susayım. Yoksa sonu gelmez bu işin. Röportaj için çok teşekkür ederiz. Sizin gibi Türk insanları bizi çok gururlandırıyor. Oyun yapımcısı olma hayalimin peşinde koşarken, belli bir zaman sonra bu hedeften vazgeçmek, ümidimi yitirmek üzereydim. Sizin gibi insanları tanıdıkça ilhan alıp, gaza geldim. İyi varsınız, umarım daha iyi yerlere gelirsiniz, geliriz. Saygılar. İlginiz için teşekkür ederim ve sizin de eklemek istediğiniz ve okuyucularımıza söylemek istedikleriniz var mı?
IO Interactive (Ulaş Karademir): Ben teşekkür ederim, kusura bakma cevapları yazmam bir hayli zaman aldı. İş yerinde de bir hayli yoğunum, iki tane oğlum var, aynı zamanda maratona hazırlanıyorum, hepsi bir araya gelince her şeye vakit kalmıyor. Umarım seni çok beklememişimdir. İlerde soruların olursa beklerim. Kendine iyi bak, görüşmek üzere...
Hitman: Absolution Hakkında Bilgilendirme
(Dikkat: Spoiler içerebilir)

- Oyun Chicago da geçecek.
- Ajan 47'nin, Chicago polislerinden kaçması ile macera başlayacak.
- IO Interactive'in ''Glacier 2'' motoru gerçekçi yüz animasyonları sağlayacak.
- Siper sistemi bulunacak.
- Gizlice öldürdüğünüz düşmanlar diğer düşmanlarınızı duvarların arkasında görebilme yeteneği sağlayacak.
- Önceki oyunlarda ki gibi büyük harita ekranı bulunmayacak.
- Gri renge sahip daire şeklinde bir tehlike sinyalcisi bulunacak. Düşmanların olduğu yön bu sinyalcide belirtilecek.
- Haritada önceki serilerde olduğu gibi önemli noktalar belirtilecek.
- Oyunda silah çeşitliliği fazla olacak.
- Düşmanlarınızı önünüze siper olarak alabileceksiniz.
- Bazı bölümler önceki oyunlarda olduğu gibi çok büyük olacak diğerleri ise daha küçük olacak.
- Seride ilk defa bölüm içerisinde checkpoint sistemi bulunacak.
- Senaryo çok çeşitli ve çok fazla karmaşık parçalardan oluşacak.
- Kılık değiştirme sistemi sayesinde kolayca düşmanlarınızı aldatabileceksiniz.
- Ajan 47 bazı hedeflerini daha önceden tanıyor olacak.
- 47 ve Diana'nın seslendiricileri serinin eski oyunlarında ki kişiler olmayacak.
- Yakın mücadele sistemi geliştirildi.
- Kılık değiştirdiğinizde karşınızda ki kişiyi aldatmak için farklı etkileşimlerde bulunacaksınız.
- Bu şekilde uzun süre gizli kalabilirsiniz.
- Yeni motorun getirdiği yeni yapay zeka ile düşmanlarınız akıllıca hareket edip, grup halinde hareket edecekler.
- Düşmanlarınız daha önceden hazırlanmış tepkiler yerine o anda karar verecek.
- Türkçe altyazı olacak.
Ayrıca EDGE dergisin de yayımlanan bilgilere göre yeni oyunda harita ekranını kaldırmak gibi ilginç gelişmeler yaşanmış. Oyunculara ilginç noktaları gösteren bir mini map bulunacakmış ancak esas rehberimiz Instinct Mode olacak. Bu modu AC'deki Eagle Vision veya Batman'deki dedektif moduna benzetebiliriz. Buna göre Instinct Mode'da iken 47'nin düşmanları kırmızı şekilde parlayacak, ayrıca gittikleri yönleri de bize gösterecek. Kılık değiştirmek artık yapay zekayı aptal yerine koymayacak, nitekim oyundaki güvenlik görevlileri kılık değiştirmiş bile olsa oyuncunun yaptığı eylemleri sorgulayacaklar. Fakat Instinct Mode açık olduğunda 47 telsizini kullanıp görevlileri geçmek için blöfler deneyecek. Absolution oyununda kalabalık teması daha farklı kullanılacak. Farklı kılık değiştirmeler için farklı saklanma noktaları bulunacak. Örneğin polis kıyafeti ile dolaşırken çörek kutusu olacak. Bu güvenli noktalarda 47'nin tehdit metresi hep düşük kalacak. Etrafı düşmanlarla sarılı olsa bile. Tehdit metresi artık ekranın ortasında gri bir daire olarak gösterilecek ve tıpkı bir hasar belirticisi gibi düşmanın görüş açısını bizlere gösterecek. Ne kadar fazla düşman izlerse metre o kadar çabuk dolacak. Oyun Chicago'da geçecek, ancak başka mekanlar olup olmayacağı bilinmiyor. Bölümlerde pek çok çevresel silah bulunacak. Örneğin masa lambasının kordonu ile birisini boğabileceksiniz. Bölümlerde checkpoint'ler bulunacak ve bunlar farklı şekillerde ortay çıkacak. Bazı bölümler oldukça küçük ve sadece görev odaklı iken bazıları alabildiğine geniş ve açık dünya benzeri olacak. Dolayısı ile bazı bölümlerde hikaye sizi yönlendirecek bazılarında ise pek çok keşfedecek şey bulunacak. Teknoloji tarafında ise IO firması Glacier 2 motoru ile yaptıklarından gurur duyduğunu belirtti. Highlight'larda tepkisel kontroller, yüz animasyonları ve kaplama mekanikleri bulunurken yapay zekada da çok büyük gelişme olduğu söyleniyor. IO artık yapay zekayı gerçek zamanlı olarak editleyebiliyor. Bu şekilde yapay zeka dinamik olarak tepki verebilecek. Artık rehine aldığınızda yapay zeka ne olduğunu anlamamış gibi her yere ve her şeye kurşun yağdırmayacak mesela. Son olarak seslerde de değişimler olmuş. Diana'nın sesi Lost'tan Marsha Thomason tarafından canlandırılıyor. Öte yandan 47'nin hem ses hem de model aktörlüğünü yapan David Bateson ise bu projede olmayacak.

Hitman: Absolution 2012'de PC, PlayStation 3 ve Xbox 360 için beşinci oyun olarak piyasada olacak.

www.TRGamer.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme